onsdag 3 november 2010

Shape of things to Come


Hej mina vänner! Ivrigt påhejad av en nyfiken beundrarskara på cirka sju personer har jag äntligen tagit steget ut i bloggvärlden. Här kommer ni kunna läsa om viktiga ting som Formel 1, Hårdrock och sunt Bondförnuft.
De sistnämnda kanske de som känner mig skulle namnge ”Sånt som Skägget retar upp sig på helt i onödan” andra skulle kalla det politik. Men eftersom jag inte på något vis vill beblanda mig med de kräk till yrkespolitiker vi har i denna värld så föredrar jag att beblanda mig med bönder.  

Hårdrocken kommer jag delvis att ge lite nya vyer genom att bland annat se på den ur ett vetenskapligt perspektiv. Inte en massa pladder om nya skivor och vem fan som visade sin röv på nåt mediokert gig senast utan mer djup i det hela. Teorier som skulle ge Nobelpriset i fysik om de hade varit lite mer öppna för nytänk. Häng med framöver så kommer ni förstå vad jag menar och du ha miniräknaren och historieboken redo.

Formel 1 inleder jag genom att publicera min lista över de 50 coolaste F 1-förarnamnen genom tiderna. En baggis tycker ni men jag har hållit på med den här listan i flera år faktiskt. Under denna tid har jag blivit utsatt för lobbying och mutor men jag har stålsatt mig och är nu övertygad om att jag har rätt.
Listan började med 115 namn och sedan dess har en efter en fallit ifrån. En och annan världsmästare får se sig slagen i det här loppet.  För att hålla er alla på sträckbänken kommer jag presentera 5 förare i veckan.

Det finns väl risk för att jag gör utflykter i andra ämnen än de tre ovannämnda och det förbehåller jag mig rätten att göra. Avslutningsvis har rättstavningsprogrammet när jag skrivit denna text påpekat för mig att jag har använt mig av både talspråk och invecklat byråkratiskt språk. Är jag så jävla simpel att ett sketet jävla ordbehandlingsprogram kan avslöja mina stildrag på fem minuter. Tydligen är det så illa.

6 kommentarer:

  1. Ett vällovligt initiativ! Om du bara undviker särskrivningspesten tror jag att det byråkratiska och talspråksmässiga skapar en högst livskraftig symbios.

    SvaraRadera
  2. JAg vill höra om allt som retar upp dig. Speciellt lärarförbundet. //Charlie

    SvaraRadera
  3. Lärarförbundet > Lärarnas riksförbund.

    Bloggen lagd i bokmärkena.

    SvaraRadera
  4. Vad är det för tjommar på bilden egentligen - jag vill ha en fet uppförstoring på den där!

    SvaraRadera
  5. Senna, Prost, Mansell, Piquet (det är inget montage, otroligt att dom fastnat på samma bild, dom hatade ju varandra senare i karriären) Venom tittar fram och längst bak står Bröderna Djup för Bondförnuftet.

    SvaraRadera
  6. klart som fan att google alt microsoft bestämmer hur du är som person.
    Se det som 2000 talets prästerskap.
    Född och förlora direkt.

    SvaraRadera